Rejestr Instytucji Kultury
Samorząd Województwa Łódzkiego prowadzi Rejestr Instytucji Kultury dla instytucji, dla których jest organizatorem (wyjątkiem jest współprowadzone z Ministrem Kultury Muzeum Sztuki w Łodzi – rejestr prowadzi Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego).
Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru lub wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej. Udostępnianie danych zawartych w rejestrze jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
Wydanie na wniosek, urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej, zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej na podstawie załącznika do ustawy, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł (kwoty dla poszczególnych instytucji kultury - RIK).
Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej Instytucji Kultury Samorządu Województwa Łódzkiego należy dokonywać na konto:
Wydział Finansowy Urzędu Miasta Łodzi,
ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Szczegółowe informacje na temat rejestru można uzyskać w Departamencie Kultury i Edukacji, w Wydziale Kultury, osoby prowadzące: Dorota Walczak i Karolina Machaj, tel. 42 291 97 59, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wniosek o wydanie odpisu
Mapa: