Krajobraz mojego miasta

czwartek, 20 kwietnia 2017
Kampania pn. „Krajobraz mojego miasta”, realizowana przez Narodowy Instytut Dziedzictwa we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, to projekt zachęcający do zmian w krajobrazie polskich miast. Jej celem jest zwiększenie świadomości i poczucia odpowiedzialności władz samorządowych za ochronę dziedzictwa lokalnego poprzez zwrócenie uwagi na problem chaosu reklamowego i właściwego planowania przestrzeni publicznej.

W ramach kampanii, 6 kwietnia 2017 roku, uruchomiono stronę internetową www.krajobrazmojegomiasta.pl, na której za pomocą krótkich filmów poruszono zagadnienia związane z zarządzaniem przestrzenią publiczną: miejscami pamięci, zielenią, reklamami zewnętrznymi oraz szeroko pojętą ochroną miejsc zabytkowych.

Na portalu można również znaleźć podstawowe informacje dotyczące planowania przestrzeni miejskiej, tj.: ustawa krajobrazowa i uchwała reklamowa, zieleń w mieście, reklamy w przestrzeni miejskiej oraz estetyka ulicy. Zainteresowani tematyką mogą skorzystać z pomocy manualnych i poradników poświęconych zasadom projektowania i umieszczania nośników informacji wizualnych oraz reklam, zarządzaniu dziedzictwem w gminach, a także ochronie dziedzictwa kulturowego i zabytków.  

Strona internetowa została dostosowana do urządzeń mobilnych, dzięki czemu korzystanie z niej jest możliwe z każdego urządzenia w szybki i wygodny sposób.