Modernizacja magistrali węglowej
wtorek, 17 września 2019
Ponad 100 km magistrali węglowej zostanie wyremontowanych dzięki umowie podpisanej w Urzędzie Marszałkowskim. Większość planowanych do modernizacji torów biegnie przez teren województwa łódzkiego. To dlatego w ceremonii podpisania kontraktów z wykonawcami robót uczestniczył dziś (17 września) marszałek Grzegorz Schreiber.
- Modernizacja tej trasy otwiera nowe możliwości inwestycyjne. To wielka szansa dla województwa łódzkiego – mówił marszałek.
Obecny na uroczystości wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel dodał, że na inwestycje kolejowe w województwie łódzkim przeznaczonych zostało już 10 mld zł nakładów.
- Konsekwentnie realizujemy hasło „tiry na tory”, czyli przenosimy transport towarów z transportu drogowego na bardziej ekologiczny – kolejowy – dodał wiceminister inwestycji i rozwoju Waldemar Buda.
Podpisane dziś umowy przewidują opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „projektuj i buduj” na odcinku od Kaliny w województwie śląskim do Zduńskiej Woli. Ich wartość to 1,8 mld zł, a inwestycja jest współfinansowana z programu unijnego Infrastruktura i Środowisko.
Modernizowany fragment Magistrali Węglowej został podzielony na dwa odcinki. Pierwszy między Kaliną a Ruścem wyremontuje konsorcjum, którego liderem jest firma PORR S.A.; drugi – od Ruśca do Zduńskiej Woli - ZUE S.A.
Inwestycja poprawi ofertę przewozów pasażerskich oraz istotnie zwiększy możliwości transportowe kolei między Śląskiem a portami Trójmiasta. Trasa ta jest częścią magistrali kolejowej należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego łączącego państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach.
Na całym remontowanym odcinku zmodernizowanych zostanie blisko 170 km torów. Sprawność przejazdu pociągów zwiększy wymiana 238 rozjazdów. Przebudowa obejmie też ponad 200 km sieci trakcyjnej. Przewidziano przebudowę 77 obiektów inżynieryjnych, w tym 13 mostów i 15 wiaduktów. Dzięki inwestycji zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz na skrzyżowaniach z drogami. Zapewni to modernizacja 53 przejazdów i przejść. Dla zapewnienia sprawnego i bezpiecznego przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych, zostaną wybudowane 2 lokalne centra sterowania ruchem (LCS) w Herbach Nowych i Zduńskiej Woli. LCS wyposażone w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy będą obsługiwać ruch pociągów na przeszło 100-kilometrowym odcinku modernizowanej linii.
Przebudowane tory i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h.
- Podpisane dziś umowy oznaczają, że w ramach Krajowego Programu Kolejowego w realizacji mamy umowy za 42,5 mld zł. Wartość inwestycji zakończonych, realizowanych i tych, które rozpoczną się do końca I półrocza 2020 r., to ponad 60 mld zł. - czyli ok. 90% KPK. Zrealizujemy ambitny program, wart ponad 70 mld zł - zapowiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
jg
- Modernizacja tej trasy otwiera nowe możliwości inwestycyjne. To wielka szansa dla województwa łódzkiego – mówił marszałek.
Obecny na uroczystości wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel dodał, że na inwestycje kolejowe w województwie łódzkim przeznaczonych zostało już 10 mld zł nakładów.
- Konsekwentnie realizujemy hasło „tiry na tory”, czyli przenosimy transport towarów z transportu drogowego na bardziej ekologiczny – kolejowy – dodał wiceminister inwestycji i rozwoju Waldemar Buda.
Podpisane dziś umowy przewidują opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „projektuj i buduj” na odcinku od Kaliny w województwie śląskim do Zduńskiej Woli. Ich wartość to 1,8 mld zł, a inwestycja jest współfinansowana z programu unijnego Infrastruktura i Środowisko.
Modernizowany fragment Magistrali Węglowej został podzielony na dwa odcinki. Pierwszy między Kaliną a Ruścem wyremontuje konsorcjum, którego liderem jest firma PORR S.A.; drugi – od Ruśca do Zduńskiej Woli - ZUE S.A.
Inwestycja poprawi ofertę przewozów pasażerskich oraz istotnie zwiększy możliwości transportowe kolei między Śląskiem a portami Trójmiasta. Trasa ta jest częścią magistrali kolejowej należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego łączącego państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach.
Na całym remontowanym odcinku zmodernizowanych zostanie blisko 170 km torów. Sprawność przejazdu pociągów zwiększy wymiana 238 rozjazdów. Przebudowa obejmie też ponad 200 km sieci trakcyjnej. Przewidziano przebudowę 77 obiektów inżynieryjnych, w tym 13 mostów i 15 wiaduktów. Dzięki inwestycji zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz na skrzyżowaniach z drogami. Zapewni to modernizacja 53 przejazdów i przejść. Dla zapewnienia sprawnego i bezpiecznego przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych, zostaną wybudowane 2 lokalne centra sterowania ruchem (LCS) w Herbach Nowych i Zduńskiej Woli. LCS wyposażone w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy będą obsługiwać ruch pociągów na przeszło 100-kilometrowym odcinku modernizowanej linii.
Przebudowane tory i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h.
- Podpisane dziś umowy oznaczają, że w ramach Krajowego Programu Kolejowego w realizacji mamy umowy za 42,5 mld zł. Wartość inwestycji zakończonych, realizowanych i tych, które rozpoczną się do końca I półrocza 2020 r., to ponad 60 mld zł. - czyli ok. 90% KPK. Zrealizujemy ambitny program, wart ponad 70 mld zł - zapowiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
jg
Galeria
View the embedded image gallery online at:
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/modernizacja-magistrali-w%c4%99glowej#sigProIda179dedc5d
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/modernizacja-magistrali-w%c4%99glowej#sigProIda179dedc5d