Mobilne Centrum skończyło kurs

środa, 30 listopada 2016
8,5 tys. osób odwiedzających, 5,5 tys. przeszkolonych, a wszystko w jednym autobusie. Na zakończenie jazdy po Łódzkiem podsumowana została akcja Mobilnego Centrum Informacji – pierwszej tego typu w Polsce promocji konkursów na dofinansowanie unijne.
 
W ciągu stu dni specjalnie zaprojektowany autokar odwiedził 130 gmin. Zatrzymywał się w nich przy okazji lokalnego święta, festynu, albo sam w sobie był wydarzeniem.
Wewnątrz centrum informacji na kołach było dość miejsca, żeby przy herbacie przeprowadzić szkolenia, prowadzić rozmowy indywidualne, a na interaktywnym sprzęcie audiowizualnym przedstawić możliwości, jakie dają konkursy i dofinansowania unijne.
- Wierzę, że wielu z tych, którzy odwiedzili nasze centrum informacji, już są beneficjentami konkursów, a dla pozostałych start w nich będzie łatwiejszy. Czekamy na dobre projekty, które będą miały wpływ na rozwój województwa, powstawanie nowych miejsc pracy i aktywizację mieszkańców – mówiła członek zarządu województwa łódzkiego Joanna Skrzydlewska.
Wewnątrz autobusu przez pięć miesięcy kursowania po województwie prowadzone były warsztaty oraz szkolenia dostosowane do danej grupy odbiorców i miejsc, w których odbywały się spotkania. Atrakcyjność warsztatów polegała na wykorzystaniu narzędzi internetowych, strefy audiowizualnej, paneli informacyjnych i ośrodków inspiracji. Po warsztatach odbywały się indywidualne konsultacje. W ciepłe dni do autobusu przyciągała również strefa relaksu - z grami dla dzieci, puzzlami z wizualizacją, grami logicznymi i innymi atrakcjami, które w atmosferze zabawy pozwalały zapoznać się z przykładami skutecznego wykorzystania funduszy unijnych.
- Dzięki tak atrakcyjnej formie informacji, liczba osób zainteresowanych funduszami unijnymi była dużo większa, niż w przypadku szkoleń stacjonarnych, jakie wcześniej organizowaliśmy – dodawał Dominik Patora, dyrektor Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego. – Mieszkańcy regionu chętniej korzystali z podpowiedzi, a koszty wynajęcia autokaru były niższe, niż wynajmowania sal na takie warsztaty w kolejnych miastach.
jg