Innowacyjne projekty na Politechnice Łódzkiej
środa, 23 października 2024Studenci z Polski i Japonii, wykorzystując najnowsze technologie, takie jak robotyka i wirtualna rzeczywistość, stworzyli projekty dedykowane osobom w spektrum autyzmu.
Efekty ich pracy można było zobaczyć podczas spotkania na Politechnice Łódzkiej podsumowującego projekt. Zajęcia to wynik współpracy naszej uczelni oraz Shibaura Institute of Technology w Tokio. Trwały tydzień.
Za najlepszy projekt uznany został robot w kształcie smoka, który otwiera nowe możliwości interakcji i rozwoju. Jest wyposażony w kamerę przesyłającą obraz na żywo do gogli VR. Smok pozwala użytkownikom zdalnie sterować swoimi ruchami. Jednak aby nim poruszać, należy aktywnie wchodzić z nim w interakcję ze środowiskiem wirtualnym, wykonując gesty i ruchy w przestrzeni, co potęguje poczucie zanurzenia i zaangażowania. Najbardziej wyjątkową cechą projektu jest jego wpływ na dzieci z autyzmem. Smok staje się narzędziem, które wspiera rozwój motoryczny i zachęca do interakcji w sposób naturalny i dostosowany do potrzeb dzieci. Dzięki sterowaniu przez gogle VR, technologia staje się przystępna, a dzieci mają szansę zaangażować się w sposób, który może być dla nich bardziej zrozumiały i motywujący.
Fot. Krzysztof Pagacz