Drogi w Łódzkiem nowoczesne i bezpieczne

piątek, 1 października 2021

W Popielawach na terenie gminy Rokiciny odbył się dziś, (1 października) briefing prasowy poświęcony nowo ukończonej inwestycji – drodze wojewódzkiej nr 713. W spotkaniu udział wziął marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber, Radni Sejmiku Województwa Łódzkiego Ewa Wendrowska i i Janusz Ciesielski, wójt gminy Rokiciny Jerzy Rebzda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi Mirosław Kulkliński i wykonawca inwestycji z firmy Erbedim, prezes zarządu Marek Kijanowicz.

Droga 713, jest to jedna z najważniejszych tras wojewódzkich w regionie. Łączy stolicę z dwoma miastami powiatowymi - Tomaszowem Mazowieckim i Opocznem, dlatego ma duże znaczenie dla układu komunikacyjnego województwa.
- Jest to droga niezwykle wyczekiwana. Dziennie porusza się po niej 11 tysięcy pojazdów. To już świadczy o tym jak jest ona potrzebna. Cieszę się bardzo, że możemy ja dopiąć do końca – powiedział marszałek Grzegorz Schreiber.

Droga została rozbudowana i poszerzona, co bardzo zwiększyło bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowano 19 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi, dodano zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych z azylami, wyspy uspokajające ruch.
- Między Rokicinami a Popielawami powstała pierwsza na drogach wojewódzkich w regionie nawierzchnia betonowa. Dotychczas zastosowano ją w regionie tylko na drogach ekspresowych  i autostradach. Nawierzchnia ta jest trwalsza od asfaltowej, co wydłuży żywotność jezdni. Jeśli system się sprawdzi, nie jest wykluczone, że będzie stosowany również na innych odcinkach dróg wojewódzkich – powiedział marszałek Schreiber.

- Kilkadziesiąt wypadków rocznie, to był standard na tej drodze. Jestem bardzo wdzięczni Zarządowi Województwa Łódzkiego za zrealizowanie tej inwestycji – powiedział wójt gminy Rokiciny Jerzy Rebzda.

- Kładziemy nacisk na poprawę bezpieczeństwa, na jakość i technikę budowanych dróg. Ważnym elementem na odcinku Rokiciny – Popielawy, są drogi serwisowe, które ułatwią rolnikom dojazd do pól. Liczba bezpośrednich zjazdów została w ten sposób ograniczona, co zmniejsza ryzyko potencjalnych kolizji. Droga ma również ścieżkę rowerową na całej długości – powiedział Mirosław Kulkliński, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.

Projekt dofinansowany został z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt inwestycji, to blisko 78 mln złotych, z czego fundusze europejskie wyniosły blisko 65 mln złotych a dofinansowanie z budżetu państwa blisko 8 mln złotych. Długość wybudowanego odcinka, to 18,5 km.

bg./zdjęcia Piotr Wajman

Media