Łódzcy przedsiębiorcy chcą podbić świat!
wtorek, 20 listopada 2018
Ponad 100 przedsiębiorców z województwa łódzkiego zgłosiło chęć udziału w programie LODZKIE GO! Inicjatywa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego to szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw na zdobycie nowych rynków zbytu. A wcześniej — co stanowi o jego wyjątkowości — daje firmom realny wpływ na powstający program, tak aby był on zrobiony na miarę ich potrzeb i możliwości. Właśnie rozpoczął się cykl warsztatów. A na stronie go.lodzkie.pl trwa rejestracja do kolejnego etapu. Projekt na rzecz UMWŁ obsługuje konsorcjum Bluehill i Kobold.
Do udziału w ramach programu LODZKIE GO! mogą zgłaszać się firmy z sektora MŚP, zarejestrowane w województwie łódzkim, posiadające potencjał eksportowy i reprezentujące jedną z sześciu branż strategicznych dla województwa.
- Zainteresowanie udziałem w programie LODZKIE GO! jest bardzo duże. Otrzymaliśmy zgłoszenia od ponad 100 przedsiębiorstw. Aż 30 procent z nich dotyczy branży nowoczesnego przemysłu włókienniczego i mody. Bardzo dużo aplikacji przypada też na branże innowacyjne: rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, informatyka i telekomunikacja oraz zaawansowane materiały budowlane. Mniej zgłoszeń odnotowaliśmy z branży energetycznej, ale w tym wypadku trzeba uwzględnić jej specyfikę i możliwości eksportowe firm z tego sektora - mówi Artur Kowalczyk, dyrektor zarządzający firmy Bluehill, która na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego realizuje projekt LODZKIE GO!
W ramach pierwszego etapu projektu rozpoczęła się seria warsztatów poświęconych możliwością ekspansji firm na poszczególne zagraniczne rynki zbytu. 16 listopada, odbyły się warsztaty poświęcone Skandynawii. Wcześniej przedsiębiorcy poznali rynki Chin i ASEAN (m.in. Tajlandii oraz Wietnamu). W harmonogramie są jeszcze spotkania dotyczące państw z obszaru WNP (m.in. Kazachstan i Ukraina), Bliskiego Wschodu (m.in. Iran czy Izrael), Ameryki Północnej (USA, Kanada) oraz Europy Zachodniej.
- O dużym zainteresowaniu programem świadczy fakt, że w ciągu dwóch dni od rozpoczęcia zapisów limit miejsc na niektóre spotkania został przekroczony. Już w trakcie realizacji warsztatów rozpoczęliśmy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego nabór do udziału w kolejnych etapach. Potrwa on do 27 listopada i w jego ramach zostanie dokonany wybór przedsiębiorstw z największym potencjałem pod kątem ekspansji międzynarodowej. Zostaną one objęte wsparciem w ramach projektu - tłumaczy Artur Kowalczyk.
Warto skorzystać z tej szansy. Projekt LODZKIE GO! ma innowacyjny charakter, gdyż w określeniu rynków czy narzędzi wsparcia biorą udział sami przedsiębiorcy. Działania w ramach projektu umożliwią firmom m.in. udział w tarach i misjach zagranicznych, spotkania B2B, prezentacji swoich produktów i usług oraz możliwość nawiązania współpracy z kluczowymi partnerami zagranicznymi.
Więcej szczegółów na temat programu oraz rejestracji można znaleźć na stronie www.go.lodzkie.pl.
Do udziału w ramach programu LODZKIE GO! mogą zgłaszać się firmy z sektora MŚP, zarejestrowane w województwie łódzkim, posiadające potencjał eksportowy i reprezentujące jedną z sześciu branż strategicznych dla województwa.
- Zainteresowanie udziałem w programie LODZKIE GO! jest bardzo duże. Otrzymaliśmy zgłoszenia od ponad 100 przedsiębiorstw. Aż 30 procent z nich dotyczy branży nowoczesnego przemysłu włókienniczego i mody. Bardzo dużo aplikacji przypada też na branże innowacyjne: rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, informatyka i telekomunikacja oraz zaawansowane materiały budowlane. Mniej zgłoszeń odnotowaliśmy z branży energetycznej, ale w tym wypadku trzeba uwzględnić jej specyfikę i możliwości eksportowe firm z tego sektora - mówi Artur Kowalczyk, dyrektor zarządzający firmy Bluehill, która na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego realizuje projekt LODZKIE GO!
W ramach pierwszego etapu projektu rozpoczęła się seria warsztatów poświęconych możliwością ekspansji firm na poszczególne zagraniczne rynki zbytu. 16 listopada, odbyły się warsztaty poświęcone Skandynawii. Wcześniej przedsiębiorcy poznali rynki Chin i ASEAN (m.in. Tajlandii oraz Wietnamu). W harmonogramie są jeszcze spotkania dotyczące państw z obszaru WNP (m.in. Kazachstan i Ukraina), Bliskiego Wschodu (m.in. Iran czy Izrael), Ameryki Północnej (USA, Kanada) oraz Europy Zachodniej.
- O dużym zainteresowaniu programem świadczy fakt, że w ciągu dwóch dni od rozpoczęcia zapisów limit miejsc na niektóre spotkania został przekroczony. Już w trakcie realizacji warsztatów rozpoczęliśmy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego nabór do udziału w kolejnych etapach. Potrwa on do 27 listopada i w jego ramach zostanie dokonany wybór przedsiębiorstw z największym potencjałem pod kątem ekspansji międzynarodowej. Zostaną one objęte wsparciem w ramach projektu - tłumaczy Artur Kowalczyk.
Warto skorzystać z tej szansy. Projekt LODZKIE GO! ma innowacyjny charakter, gdyż w określeniu rynków czy narzędzi wsparcia biorą udział sami przedsiębiorcy. Działania w ramach projektu umożliwią firmom m.in. udział w tarach i misjach zagranicznych, spotkania B2B, prezentacji swoich produktów i usług oraz możliwość nawiązania współpracy z kluczowymi partnerami zagranicznymi.
Więcej szczegółów na temat programu oraz rejestracji można znaleźć na stronie www.go.lodzkie.pl.
Galeria
View the embedded image gallery online at:
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/%c5%82%c3%b3dzcy-przedsi%c4%99biorcy-chc%c4%85-podbi%c4%87-%c5%9bwiat#sigProIdbd2a9b7f2c
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/%c5%82%c3%b3dzcy-przedsi%c4%99biorcy-chc%c4%85-podbi%c4%87-%c5%9bwiat#sigProIdbd2a9b7f2c