Salon dobrych pomysłów

czwartek, 12 grudnia 2024

Finał konkursu Innovation Gym zgromadził ludzi z pomysłami na startupy i zrobienie dużych pieniędzy przy ułatwieniu życia nam wszystkim.

Przemek stworzył inteligentny ul, który za pomocą aplikacji wydziela pszczołom leki, dokarmia je, a pszczelarzom podpowiada, kiedy można już wybierać miód. Chce go sprzedawać w Polsce i zagranicą.

Maks liczy przynajmniej na 25 tys. dolarów rocznie ze sprzedaży obrazów w opracowanej przez niego i jego kolegów aplikacji. Będą katalogować dzieła artystów i pośredniczyć w ich sprzedaży dbając przy tym, żeby sztuczna inteligencja nie wykorzystywała prac na swoje potrzeby.

A może to: Krzysztof chce pośredniczyć pomiędzy hodowcami pereł i kamieni naturalnych a jubilerami, żeby dostarczać te dodatki do pierścionków, naszyjników, kolczyków, które będą w modzie w przyszłym roku. Oczywiście wszystko za pomocą aplikacji, w której odbiorcy zgłaszaliby swoje zapotrzebowanie.

To tylko przykłady pomysłów, jakie powstały na szkoleniach dla startupów zorganizowanych przez Departament Przedsiębiorczości Urzędu Marszałkowskiego. „Innovation Gym” to program szkoleniowo-mentoringowy dla mikro i małych firm poszukujących innowacyjnych możliwości rozwoju. Dziesięć wyłonionych w eliminacjach firm i kandydatów na startupy szkoliło się pod okiem mentorów i ekspertów merytorycznych, jak przekuć swój pomysł na dobry biznes.

Na gali w hotelu Grand w Łodzi, uczestnicy chwalili się swoimi projektami przed aniołami biznesu. Przedstawiali swoje pomysły na biznes, a eksperci oceniali szanse ich powodzenia.

- To było znakomite doświadczenie – mówi Michał, matematyk, który ze swoimi kolegami rozgryzł popularne wyszukiwarki i potrafi tak wypozycjonować w nich hasła, żeby po dwóch tygodniach znajdowały się na pierwszych miejscach. – Za wiedzę, jaką młodzi ludzie zdobyli na tych szkoleniach, musieliby zapłacić dziesiątki tysięcy złotych. A może i więcej, gdyby źle zainwestowali i dopiero rynek zweryfikował ich pomysły - dodaje.

Nagrodę główną programu Innovation Gym przyznało firmie Daniel Urbaniak Consulting za projekt Evalue. To usługa, która pomaga firmom weryfikować, czy wyceny sprzedawanych produktów są adekwatne.

- Nasz cel to wsparcie obu stron transakcji: klientów i dostawców – mówi zwycięzca.

W spotkaniu uczestniczył Piotr Wojtysiak, wicemarszałek województwa łódzkiego.

jg