Salon dobrych pomysłów
czwartek, 12 grudnia 2024Finał konkursu Innovation Gym zgromadził ludzi z pomysłami na startupy i zrobienie dużych pieniędzy przy ułatwieniu życia nam wszystkim.
Przemek stworzył inteligentny ul, który za pomocą aplikacji wydziela pszczołom leki, dokarmia je, a pszczelarzom podpowiada, kiedy można już wybierać miód. Chce go sprzedawać w Polsce i zagranicą.
Maks liczy przynajmniej na 25 tys. dolarów rocznie ze sprzedaży obrazów w opracowanej przez niego i jego kolegów aplikacji. Będą katalogować dzieła artystów i pośredniczyć w ich sprzedaży dbając przy tym, żeby sztuczna inteligencja nie wykorzystywała prac na swoje potrzeby.
A może to: Krzysztof chce pośredniczyć pomiędzy hodowcami pereł i kamieni naturalnych a jubilerami, żeby dostarczać te dodatki do pierścionków, naszyjników, kolczyków, które będą w modzie w przyszłym roku. Oczywiście wszystko za pomocą aplikacji, w której odbiorcy zgłaszaliby swoje zapotrzebowanie.
To tylko przykłady pomysłów, jakie powstały na szkoleniach dla startupów zorganizowanych przez Departament Przedsiębiorczości Urzędu Marszałkowskiego. „Innovation Gym” to program szkoleniowo-mentoringowy dla mikro i małych firm poszukujących innowacyjnych możliwości rozwoju. Dziesięć wyłonionych w eliminacjach firm i kandydatów na startupy szkoliło się pod okiem mentorów i ekspertów merytorycznych, jak przekuć swój pomysł na dobry biznes.
Na gali w hotelu Grand w Łodzi, uczestnicy chwalili się swoimi projektami przed aniołami biznesu. Przedstawiali swoje pomysły na biznes, a eksperci oceniali szanse ich powodzenia.
- To było znakomite doświadczenie – mówi Michał, matematyk, który ze swoimi kolegami rozgryzł popularne wyszukiwarki i potrafi tak wypozycjonować w nich hasła, żeby po dwóch tygodniach znajdowały się na pierwszych miejscach. – Za wiedzę, jaką młodzi ludzie zdobyli na tych szkoleniach, musieliby zapłacić dziesiątki tysięcy złotych. A może i więcej, gdyby źle zainwestowali i dopiero rynek zweryfikował ich pomysły - dodaje.
Nagrodę główną programu Innovation Gym przyznało firmie Daniel Urbaniak Consulting za projekt Evalue. To usługa, która pomaga firmom weryfikować, czy wyceny sprzedawanych produktów są adekwatne.
- Nasz cel to wsparcie obu stron transakcji: klientów i dostawców – mówi zwycięzca.
W spotkaniu uczestniczył Piotr Wojtysiak, wicemarszałek województwa łódzkiego.
jg
Galeria
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/salon-dobrych-pomys%c5%82%c3%b3w#sigProId3066135967