Remont wiaduktu na Dworcu Kaliskim

wtorek, 10 lipca 2018

W latach 80-tych podczas prac nad budową nowego dworca Łódź Kaliska   rozpoczęto również przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych nad Al. Bandurskiego – wschodniego i zachodniego. Do eksploatacji włączono jednak tylko wiadukt zachodni, bo w 1998 roku prace przy wschodnim zostały przerwane.

Obecnie realizowana inwestycja, dzięki współfinansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, pozwoli na remont i ukończenie wiaduktu wschodniego.

Dokumentację dla projektu pod nazwą. „Dokończenie budowy Wiaduktu Wschodniego na stacji Łódź Kaliska” zlecił i sfinansował Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego za kwotę ok. 500 tys. zł. Prace trwały w latach 2017-2018 we współpracy z PKP PLK S.A. oraz Łódzką Koleją Aglomeracyjną, a w dniu 29 czerwca 2018 roku PKP PLK S.A. złożyła wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.

Marszałek Witold Stępień zabiegał o to, aby równocześnie z dokończeniem budowy Wiaduktu PKP PLK S.A. podjęła modernizację pozostałej części stacji Łódź Kaliska. I tak też się stanie. W sierpniu tego roku PKP PLK S.A., zarządca infrastruktury kolejowej, planuje ogłosić przetarg zarówno na dokończenie budowy wiaduktu wschodniego, jak i modernizację pozostałej części stacji Łódź Kaliska. Inwestycja będzie kosztowała 40 milionów złotych, z czego unijne dofinasowanie to 34 mln.

Planowany termin zakończenia wszystkich prac na stacji Łódź Kaliska oraz budowy tunelu średnicowego, to  koniec 2021 roku, co pozwoli na to, aby z początkiem 2022 roku pierwsze pociągi wyjeżdżające z tunelu z Łodzi Fabrycznej wjechały na zmodernizowaną stację Łódź Kaliska.

JS