Inwestycje drogowe w Łódzkiem

środa, 30 maja 2018
Budowa mostu na Warcie jest już na ukończeniu. Inwestycję obejrzał marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień w towarzystwie członka zarządu Jolanty Zięby-Gzik. Kilka godzin później szef samorządu województwa łódzkiego wbił pierwszą łopatę pod budowę drogi, która będzie łącznikiem trasy szybkiego ruchu S8 z drogą wojewódzką nr 482 czyli starą „dwunastką”. Uroczystość odbyła się w Zduńskiej Woli w pobliżu stacji kolejowej Karsznice, gdzie nowa szosa będzie miała swój początek.
 
Most na Warcie buduje Konsorcjum INTOP, a wartość projektu to prawie 33,5 mln zł, a większość pokrywają pieniądze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego. Zaawansowanie prac osiągnęło już 70 procent. Co się na to składa?
Stary most został rozebrany, nowa stalowa konstrukcja o długości 220 metrów już stoi. Wykonano roboty na dojazdach przy wzmocnieniu konstrukcji nasypów – tzw. materace. Teraz trwa układanie krawężników na moście, zbrojenia pod chodniki. Wykonywane są podwieszenia, demontaż szalunków. Prace mają się zakończyć w sierpniu tego roku.
Przypomnijmy, że nowy most jest elementem drogi wojewódzkiej nr 710. Jest to jedna z ważniejszych dróg regionalnych, łączących aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu. Stanowi ona alternatywę dla byłej drogi krajowej nr 12/14 (obecnie DW 482) oraz częściowo dla trasy S8.
W poprzednich latach rozbudowano jej odcinki w Konstantynowie (ul. Łódzka), od
Lutomierska przez Kwiatkowice do Szadku i od Rossoszycy do Włynia. Przygotowywane jest uruchomienie inwestycji na odcinku Konstantynów - Lutomiersk. Most w Warcie to najdłuższa obecnie przeprawa na sieci dróg wojewódzkich w Łódzkiem.
gs