Doceniona odmiana Łódzkiego

czwartek, 13 marca 2014
Województwo Łódzkie, a w zasadzie zmiana jego wizerunku, zostały nominowane do TransformAwards 2014. To najbardziej prestiżowe nagrody w Europie przyznawane za tzw. rebranding.
 
Nominacja do nagrody wiąże się z przyjętą przez województwo nową strategią marki opierającą się na podkreślaniu różnorodności regionu i wykorzystywaniu go w promocji.
Pomysł został doceniony na tyle, że Województwo Łódzkie i twórca strategii - agencja BNA - zostali nominowani do nagrody w kategorii „Najlepsza identyfikacja wizualna w sektorze publicznym”.
- To ogromny sukces, bo zostaliśmy wyróżnieni przez profesjonalistów w niszowej, ale bardzo ważnej w marketingu branży - mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
- Naszym wyzwaniem było stworzenie wizji i roli takiej marki „Łódzkie”, która byłaby atrakcyjna dla całego regionu – miast i miasteczek, które się z Łódzkim w ogóle nie utożsamiały. Mieliśmy pomysł, żeby zaproponować nową rolę dla województwa i marszałka - jako ambasadora marki - mówi Mariusz Przybył,partner zarządzający i dyrektor strategiczny BNA.
Nagrody TransformAwards przyznawane są dla uhonorowania najlepszych praktyk w korporacyjnym, produktowym i globalnym rebrandingu, czyli zmiany wizerunku. Łódzkie jest pierwszym regionem w Polsce, które zdecydowało się na taką zmianę identyfikacji wizerunkowej.
W tym roku nagrody przyznane zostaną po raz piąty. Ich pomysłodawcą jest brytyjski magazyn Communicate. TransformAwards zyskały opinię wiodących europejskich nagród w dziedzinie transformacji marki.
Zwycięzcy mają zapewnioną promocję w mediach. Już sama nominacja jest okazją zaprezentowania historii transformacji swojego wizerunku i przedyskutować te zmiany.
Gala wręczenia nagród odbędzie się 1 kwietnia.
(mac/jg)