Czego brakuje Japończykom

wtorek, 18 marca 2025
Przedstawiciele firm z Łódzkiego wrócili z misji handlowej połączonej z odwiedzeniem targów FoodEx Japan 2025. To jedne z największych targów spożywczych w tej części świata.

- Japonia to rynek nasycony, hermetyczny, ale my oferujemy produkty, których akurat im brakuje - mówi Gabriela Żurawska, właścicielka firmy Olejvita. - Wyjazd pozwolił nam nawiązać kontakty biznesowe, już szykujemy dokumentację dla przedstawienia konkretnej oferty.

Olejvita to jedna z sześciu firm, które dzięki projektowi „Kierunek Azja”, współfinansowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, wyjechały do Tokio. Oprócz niej były to:

Wiatrowy Sad - producent naturalnych soków owocowych i warzywnych,

Vitamizu tworząca napoje oparte na naturalnych składnikach, takich jak matcha, yerba mate czy guarana;

Olejvita - tłocząca naturalne oleje na zimno,

Serabio - producent serów i masła wyłącznie z certyfikowanego mleka ekologicznego,

Pasieka Jaros - producent miodów,

Vegelio specjalizująca się w liofilizowanych produktach roślinnych.

Misji przewodniczył Artur Bagieński, członek zarządu województwa łódzkiego. Wyjazd pozwolił reprezentantom firm odwiedzić jubileuszową 50. edycję targów oraz wziąć udział w rozmowach biznesowych z potencjalnymi kontrahentami japońskimi i przedstawicielami instytucji otoczenia biznesu w ambasadzie Polski w Tokio. Mieli również możliwość zapoznać się z formami promocji produktów w Japonii, a nawet stosowanymi opakowaniami.

- Żeby wejść na rynek japoński, trzeba zdobyć zaufanie Japończyków. Oficjalna delegacja, udział w rozmowach w towarzystwie ambasadora - to wszystko tworzy odpowiedni klimat do nawiązania relacji handlowych - mówi członek zarządu województwa Artur Bagieński.

- Targi dały nam możliwość poznania specyfiki rynku, ale także spotkania z branżą i nawiązania kontaktów. Japończycy mieli możliwość spróbować naszych produktów. A na ich półkach nie ma oleju z ostropestu czy z dyni, jakie oferujemy - dodaje Gabriela Żurawska z Olejvity. - Spotkania posłużyły też przedstawieniu wiedzy na temat suplementacji i zdrowego odżywiania

Olejvita będzie reprezentować też Łódzkie na wystawie Expo w Osace.

jg