Renowacja zbiorników wodnych (2025)

Ogłoszenie naboru „Renowacja zbiorników wodnych” na 2025 rok

30.12.2024 - OGŁOSZENIE NABORU

Zarząd Województwa Łódzkiego ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego, przeznaczonej na dofinansowanie zadań w zakresie renowacji zbiorników małej retencji w celu zapobiegania skutkom suszy - „Renowacja zbiorników wodnych” na 2025 rok.

Środki publiczne przeznaczone na realizację zadań stanowią kwotę 6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych 00/100).

Wniosek o udzielenie dotacji może złożyć jednostka samorządu terytorialnego z terenu województwa łódzkiego, na druku zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu naboru wniosków w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego lub wysłać na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź w terminie 30 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o naborze na stronie BIP Województwa Łódzkiego tj. do dnia 29 stycznia 2025 roku. Decyduje data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Zasady naboru określa Regulamin. Wniosek odpowiadający wymaganiom określonym w Regulaminie powinien dotyczyć zadania, którego realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż 1 stycznia 2025 roku i zakończy w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 grudnia 2025 r.

Dotacja dla jednego wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty 180 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) i może stanowić maksymalnie 80% całkowitych kosztów realizacji zadania.

Warunkiem podpisania umowy o przyznanie dotacji i przekazania dotacji jest przyjęcie przez Sejmik Województwa Łódzkiego uchwały budżetowej, gwarantującej środki finansowe na realizację zadania określonego w ogłoszeniu. Kwota środków przeznaczonych na realizację zadania może ulec zmianie.

Wymagane dokumenty do złożenia celem wzięcia udziału w naborze:

  1. Prawidłowo wypełniony wniosek o przyznanie pomocy finansowej w ramach naboru „Renowacja zbiorników wodnych” na 2025 rok (należy wypełnić elektronicznie, podpisy złożyć odręcznie); UWAGA – nowy wzór wniosku
  2. Dokument planistyczny, szkic lub część opisowa projektu budowlanego/ projektu funkcjonalno-użytkowego – jeśli dotyczy (podpisany przez osobę uprawnioną);
  3. Szkic poglądowy planowanego zadania (podpisany przez osobę uprawnioną);
  4. Zdjęcia (min. 5) obrazujące aktualny stan miejsca, w którym realizowane będzie zadanie (podpisane przez osobę uprawnioną);
  5. Zdjęcia (min. 5) obrazujące aktualny stan miejsca, w którym realizowane będzie zadanie (wersja elektroniczna przesłana na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.);
  6. Kosztorys inwestorski / szacunkowe zestawienie kosztów (podpisane przez osobę uprawnioną);
  7. Dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością dla działek ewidencyjnych, na których ma zostać zrealizowane przedsięwzięcie wymienionych w punkcie 6.1 wniosku (jeżeli dotyczy, podpisane przez osobę uprawnioną);
  8. Oświadczenie o posiadaniu prawa do dysponowania nieruchomością na cele inwestycyjne dla działek ewidencyjnych, na których ma zostać zrealizowane przedsięwzięcie wymienionych w punkcie 6.2 wniosku (jeżeli dotyczy, podpisane przez osobę uprawnioną);
  9. Wraz ze złożeniem wniosku w wersji papierowej, dodatkowo należy przesłać krótki opis zadania w wersji edytowalnej (maks. 500 znaków) oraz szkic poglądowy planowanego zadania na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Załączniki do pobrania:

Regulamin (plik do pobrania)

Wzór wniosku (plik do pobrania) UWAGA – nowy wzór wniosku

Wszelkie zapytania na temat naboru można kierować:

- pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- telefonicznie: 42 663 37 85