2025 System Identyfikacji

Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Łódzkiego został przyjęty uchwałą Zarząd Województwa Łódzkiego nr 38/25 z dnia14 stycznia 2025 r. Opiera się on na formach graficznych i kolorystyce osadzonych w korzeniach kulturowych i awangardowych. Inspirację stanowił tez bogaty folklor ziemi łódzkiej. Paleta barw dla marki województwa została zainspirowana kolrystyką herbu województwa oraz  kolorami występującymi w Kompozycjach Przestrzennych autorstwa Katarzyny Kobro. Znak województwa ŁÓDZKIEGO opiera się na czytelnej typografii połączonej z elementami figur geometrycznych: niebieskim prostokątem, żółtym trójkątem i czerwonym kwadratem. Na podstawie twórczości Kobro zaproponowano użycie form i kolorystyki wykorzystując ich znaczenie:

  • CZERWIEŃ jako barwa żywa, dobrze widoczna, działająca pobudzająco. To kolor życia i silnych emocji;
  • NIEBIESKI - symbol samodoskonalenia się i zasobów finansowych. Stymuluje nas do działania;
  • ŻÓŁTY poprawia nastrój i zwiększa poczucie własnej wartości, pobudza do myślenia. Jest kolorem pewności siebie i optymizmu, dopełnia logo, dodając mu pozytywnego charakteru.

To samo dotyczy zastosowanych w logo figur geometrycznych. Każda z nich jest symbolem wartości tworzących pozytywny przekaz o województwie ŁÓDZKIM:

  • KWADRAT symbolizuje wiele różnych wartości, takich jak stabilność, uczciwość, a także bezpieczeństwo i pewność siebie. Jest odzwierciedleniem stałości, równowagi i regularności;
  • TRÓJKĄT to symetria i równowaga, które czynią go doskonałym symbolem harmonii i równowagi w życiu. To figura reprezentująca połączenie ciała, umysłu i ducha;
  • PROSTOKĄT jest symbolem procesu. Opisuje konkretne zadania i działania.

Ważnym elementem identyfikacji jest sposób zapisu litery „Ó”, która staje się symbolem centralnego położenia województwa w Polsce i Europie, a przecinające literę linie symbolizują:

  • dobrze skomunikowane autostrady i drogi szybkiego ruchu,
  • logistykę (np. Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice),
  • centrum rozwoju nauki i kultury z wszystkim jej ważnymi ośrodkami.

„Ó” jest też punktem wyjścia do dalszej komunikacji marki, opartej o podzielone pola, które stają się layoutami dla przekazywania treści związanej z działaniami promocyjnymi.

Pobierz Księgę Identyfikacji Wizualnej