Za nami misja gospodarcza w Dubaju

czwartek, 14 października 2021

Wicemarszałek Zbigniew Ziemba stał na czele reprezentacji Województwa Łódzkiego, która wzięła udział w misji gospodarczej w Dubaju - między 30 września a 6 października 2021 roku.

Misja gospodarcza do Zjednoczonych Emiratów Arabskich połączona była z udziałem w Światowej Wystawie EXPO 2020 oraz w targach towarzyszących Beautyworld Middle East.

Zjednoczone Emiraty Arabskie to jeden z najważniejszych i najszybciej rozwijających się rynków na świecie i główny partner handlowy Polski w regionie. To także hub, z którego towary trafiają na rynki Afryki i Azji. Z kolei jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji naszego województwa jest  branża obejmująca medycynę, farmację i kosmetyki, która coraz odważniej rozszerza swoją działalność poza granicami kraju i ma znaczący potencjał eksportowy na rynki Bliskiego Wschodu.

Województwo Łódzkie jako rzetelny partner w biznesie wspiera przedsiębiorców, oferując im szeroki wachlarz możliwości wsparcia, począwszy od pomocy finansowej na rozwój firm, przez doradztwo, po zaproszenia do udziału w wydarzeniach biznesowych oraz krajowych i międzynarodowych branżowych eventach. Głównym celem organizacji misji gospodarczej w Dubaju było poznanie pełni możliwości rynku i nawiązanie oraz rozwijanie relacji biznesowych z partnerami zagranicznymi z tej części świata.

Branżę kosmetyczną reprezentowały przedsiębiorstwa: Oilmedica Sp. z o.o., Efektima, Vasco Official Gel Polish, Supply Nails, Erbi Sp. z o.o., Medic Natural Cosmetics  Sp. J. Reprezentantami branży medycznej były firmy: Brawo R. Biegański, K. Biegańska Sp. J., IP Polska Sp. z o.o., Cardinal Pharma S.A., Opharm Sp. z o.o., Euroleki Gk Sp. z o.o., Sp. K, Dermoklinika- Centrum Medyczne S.C.

Wizyta na EXPO 2020, pierwszej odkąd wybuchła pandemia, imprezie biznesowej na skalę światową, była okazją do zwiedzenia Pawilonu Polski, a także zapoznania się z najnowszymi możliwościami współczesnej ekspozycji i promocji. EXPO 2020 prezentuje dorobek kulturalny, naukowy, gospodarczy, techniczny, czy też atrakcje turystyczne poszczególnych państw uczestniczących w wystawie. Przedsiębiorcy odwiedzili także Beautyworld Middle East - największe międzynarodowe targi handlowe dla produktów kosmetycznych oraz sfery wellness na Bliskim Wschodzie i jednocześnie jedne z trzech najważniejszych tego typu wydarzeń na świecie.

Uczestnictwo w tych prestiżowych wydarzeniach umożliwiło przedsiębiorcom z województwa łódzkiego poznanie specyfiki rynków arabskich i nawiązanie kontaktów biznesowych, które przyczynią się do rozwoju eksportu ich produktów i usług. Podczas misji zorganizowane zostały spotkania z udziałem ekspertów, indywidualne spotkania match–makingowe z zagranicznymi partnerami biznesowymi, wizyty studyjne, a także wydarzenia promujące łódzkich przedsiębiorców oraz gospodarczy potencjał regionu. Wszystkie te działania odbyły się w ramach  projektu „Promocja gospodarcza łódzkich strategicznych sektorów gospodarczych na Dalekim i Bliskim Wschodzie podczas światowych wydarzeń gospodarczych”, współfinansowanego ze środków RPO WŁ na lata 2014-2020.

 

logotypy