Likwidujemy białe plamy komunikacyjne
poniedziałek, 12 sierpnia 2019
Samorząd województwa łódzkiego przygotował 29 nowych linii autobusowych, które zostaną zgłoszone do dofinansowania w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. – Dziś mija termin składania wniosków o dofinansowanie wznawianych albo tworzonych na nowo linii komunikacji autobusowej w miejscach, gdzie ich brakowało. Zaraz przedstawimy nasze propozycje wojewodzie i mam nadzieję, że spotkają się one z aprobatą – zapowiedział w poniedziałek 12 sierpnia na konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.
Prace nad wyłonieniem najbardziej potrzebnych linii trwały od wejścia w życie ustawy, czyli od 18 lipca. Wybrano 29 tras międzypowiatowych (takimi zajmuje się samorząd województwa, pozostałe są w kompetencjach starostów i wójtów), które zostaną zgłoszone do dofinansowania. O tym, które ostatecznie otrzymają wsparcie, zdecyduje wojewoda do 20 sierpnia. Trzy dni później rozpocznie się zawieranie umów z samorządami o uruchomieniu połączeń.
- Wszystko po to, żeby jak najszybciej wybrać operatora połączeń i od 1 września autobusy mogły ruszyć na trasy - wyjaśniał marszałek Schreiber.
Województwo łódzkie ma w tym roku do dyspozycji w ramach Funduszu 15,5 mln zł. - Dofinansowanie do 1 wozokilometra wyniesie 1 zł dlatego propozycje samorządu województwa wyczerpałyby 1 mln 729 tys. zł – informuje Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentuy Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Fundusz rozwoju przewozów autobusowych utworzony przez rząd Mateusza Morawieckiego ma na celu przywracanie lokalnych połączeń autobusowych, które nie funkcjonowały od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy, albo tworzenie ich tam, gdzie są białe plamy komunikacyjne. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z małych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.
jg
Linie zaproponowane do dofinansowania przez Samorząd Województwa Łódzkiego (przedstawione na załączonej poniżej mapie):
Prace nad wyłonieniem najbardziej potrzebnych linii trwały od wejścia w życie ustawy, czyli od 18 lipca. Wybrano 29 tras międzypowiatowych (takimi zajmuje się samorząd województwa, pozostałe są w kompetencjach starostów i wójtów), które zostaną zgłoszone do dofinansowania. O tym, które ostatecznie otrzymają wsparcie, zdecyduje wojewoda do 20 sierpnia. Trzy dni później rozpocznie się zawieranie umów z samorządami o uruchomieniu połączeń.
- Wszystko po to, żeby jak najszybciej wybrać operatora połączeń i od 1 września autobusy mogły ruszyć na trasy - wyjaśniał marszałek Schreiber.
Województwo łódzkie ma w tym roku do dyspozycji w ramach Funduszu 15,5 mln zł. - Dofinansowanie do 1 wozokilometra wyniesie 1 zł dlatego propozycje samorządu województwa wyczerpałyby 1 mln 729 tys. zł – informuje Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentuy Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Fundusz rozwoju przewozów autobusowych utworzony przez rząd Mateusza Morawieckiego ma na celu przywracanie lokalnych połączeń autobusowych, które nie funkcjonowały od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy, albo tworzenie ich tam, gdzie są białe plamy komunikacyjne. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z małych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.
jg
Linie zaproponowane do dofinansowania przez Samorząd Województwa Łódzkiego (przedstawione na załączonej poniżej mapie):
1 | Tomaszów Mazowiecki - Chociw - Rawa Mazowiecka |
2 | Tomaszów Mazowiecki - Żelechlinek - Rawa Mazowiecka |
3 | Tomaszów Mazowiecki - Głuchów - Brzeziny |
4 | Tomaszów Mazowiecki - Będków - Tuszyn |
5 | Tomaszów Mazowiecki - Gapinin - Drzewica |
6 | Sieradz – Szadek – Łask |
7 | Sieradz – Lututów – Wieruszów |
8 | Sieradz – Burzenin – Złoczew |
9 | Bełchatów – Wola Krzysztoporska - Piotrków Trybunalski |
10 | Bełchatów – Kalisko – Radomsko |
11 | Bełchatów – Szczerców – Rusiec |
12 | Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska |
13 | Skierniewice – Łyszkowice – Łowicz |
14 | Skierniewice – Łowicz – Kiernozia |
15 | Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Czerniewice |
16 | Łęczyca – Świnice Warckie – Uniejów |
17 | Łęczyca – Krośniewice – Dąbrowice |
18 | Łęczyca – Leźnica Wielka – Ozorków |
19 | Piotrków Trybunalski – Tuszyn – Łódź |
20 | Opoczno - Przyłęk - Klew |
21 | Opoczno - Inowłódz - Brudzewice |
22 | Opoczno -Sławno - Tomaszów Mazowiecki |
23 | Opoczno - Kałek - Piotrków Trybunalski |
24 | Szadek – Wodzierady – Łódź |
25 | Wieluń – Strugi – Wieluń |
26 | Wieluń – Pajęczno – Osjaków |
27 | Wieluń – Zdzierczyzna – Wieluń |
28 | Wieruszów – Lututów – Wieluń |
29 | Działoszyn – Wieluń – Sieradz |
Galeria
View the embedded image gallery online at:
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/likwidujemy-bia%c5%82e-plamy-komunikacyjne#sigProIdd35f1ddd1d
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/likwidujemy-bia%c5%82e-plamy-komunikacyjne#sigProIdd35f1ddd1d