Łódzkie promuje, nowa wizja marki województwa łódzkiego
środa, 22 maja 2013
Województwo łódzkie składa się z kilku różnych obszarów, które - zdaniem twórców strategii - do tej pory nie identyfikowały się ze sobą i z całym regionem. - Łódzkie nie stworzyło dotąd własnej tożsamości regionalnej, m.in. w wyniku uwarunkowań historycznych. Strategia, która została zaproponowana ma być punktem wyjścia do tworzenia takiej tożsamości – wyjaśnia Grzegorz Kosson ze spółki Synergia.
Marka Łódzkie stawia na oddolne tworzenie tożsamości poprzez integrację mieszkańców i korzystanie z różnorodności regionu. Każdy mieszkaniec województwa łódzkiego powinien poczuć się ambasadorem marki Łódzkie. Łódzkie będzie sceną a jego partnerzy kreatorami z dobrymi przykładami praktyk, które efektywnie przyczyniły się do zbudowania silnych i rozpoznawalnych marek miejsc i produktów w regionie łódzkim. Województwo Łódzkie sygnuje znakiem „Ł” i promuje najlepszych, a oni promują Łódzkie. Zadaniem samorządu województwa będzie wskazywanie dobrych praktyk, które chcemy promować. Poprzez takie działanie Łódzkie będzie kierowało uwagę odbiorców marki na inicjatywy lokalne. Chcemy pokazywać jak mieszkańcy regionu zmieniają naszą rzeczywistość, aby żyło się lepiej.
Projekt zrealizowany został przy dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013.
Za opracowanie dokumentu „Programu kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012-2016” odpowiedzialne było konsorcjum Synergia Sp. z o.o. – Brand Nature Access Sp. z o.o. – ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o., które współpracowało z Województwem Łódzkim w tworzeniu tego dokumentu.