Edukacja na miarę pracodawców
poniedziałek, 20 maja 2013
W forum naukowym - zorganizowanym w ramach projektu „Promocja marki regionalnej „Łódzkie intelektualne” - zatytułowanym „Łódzkie – edukacja zawodowa szyta na miarę pracodawców” uczestniczyli marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień i członek zarządu WŁ Dariusz Klimczak.Organizatorem forum byli: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Łódzki Regionalny Park Naukowo-Technologiczny, w którego siedzibie odbywała się konferencja.
Marszałek Stępień zwrócił uwagę na znaczenie, jakie Samorząd Województwa Łódzkiego przywiązuje do kształcenia zawodowego, zarówno w swoich jednostkach organizacyjnych, jak i w innych placówkach oświatowych, wspomaganych m.in. przez unijne dotacje. Znaczenie szkolnictwa zawodowego w perspektywie rozwoju Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej uwypuklił w swoim wystąpieniu jej prezes Tomasz Sadzyński.
Dyskusja podczas forum skupiała się przede wszystkim na tym, na ile szkolnictwo zawodowe i ustawiczne spełnia oczekiwania rynku pracy i pracodawców oraz jakie specjalizacje powinny być preferowane w naszym regionie. Podczas paneli dyskusyjnych zastanawiano się nad: możliwościami wpływu pracodawców na wizerunek szkolnictwa zawodowego, znaczeniem egzaminów zawodowych i formami współpracy szkół z biznesem. (m)
Marszałek Stępień zwrócił uwagę na znaczenie, jakie Samorząd Województwa Łódzkiego przywiązuje do kształcenia zawodowego, zarówno w swoich jednostkach organizacyjnych, jak i w innych placówkach oświatowych, wspomaganych m.in. przez unijne dotacje. Znaczenie szkolnictwa zawodowego w perspektywie rozwoju Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej uwypuklił w swoim wystąpieniu jej prezes Tomasz Sadzyński.
Dyskusja podczas forum skupiała się przede wszystkim na tym, na ile szkolnictwo zawodowe i ustawiczne spełnia oczekiwania rynku pracy i pracodawców oraz jakie specjalizacje powinny być preferowane w naszym regionie. Podczas paneli dyskusyjnych zastanawiano się nad: możliwościami wpływu pracodawców na wizerunek szkolnictwa zawodowego, znaczeniem egzaminów zawodowych i formami współpracy szkół z biznesem. (m)