Wydział Kontroli
- sporządzanie i aktualizacja rocznych planów kontroli projektów realizowanych dla wdrażanych działań w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004–2006" oraz operacji realizowanych dla wdrażanych działań w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013,
- realizacja planów kontroli na miejscu, przeprowadzanie kontroli doraźnej oraz wizytacji w miejscu realizacji operacji,
- wykrywanie i przeciwdziałanie nieprawidłowościom oraz informowanie o ich wystąpieniu zgodnie z przyjętymi procedurami i przepisami w ramach wdrażanych działań Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013,
- sporządzanie IUP/IUS,
- rozpatrywanie IUP/IUS,
- informowanie (raportowanie) właściwym instytucjom o nieprawidłowościach zgodnie z zasadami i terminami wskazanymi w "Systemie informowania o nieprawidłowościach" dla wdrażanych działań w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004–2006",
- ocena prawidłowości przeprowadzania przez beneficjentów postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizowanych robót, dostaw i usług w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 z Ustawą prawo zamówień publicznych,
- udzielanie wszelkich informacji niezbędnych Agencji Płatniczej do prowadzenia postępowania windykacyjnego,
- przechowywanie i archiwizowanie wszystkich dokumentów z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie i przekazywanie Agencji Płatniczej kwartalnych sprawozdań z ilości przeprowadzonych kontroli i ich wynikach dla wdrażanych działań w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013,
- współpraca z instytucjami oraz organami zaangażowanymi w rozwój obszarów wiejskich.
Na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. Wszelkie prawa zastrzeżone.