Rządowy Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. - Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna

czwartek, 22 czerwca 2023

Harmonogram ważniejszych zdarzeń:

09.09.2020 r. podpisanie umowy przez Województwo Łódzkie (Partner Projektu) z Województwem Świętokrzyskim (Lider Projektu) w sprawie wspólnej realizacji Projektu „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna”,

22.04.2022 r. zakwalifikowanie Projektu „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna” do realizacji w ramach Programu Kolej+,

19.06.2023 r. podpisanie przez Województwo Świętokrzyskie umowy z PKP PLK SA regulującej zasady współpracy przy opracowywaniu Studium Projektowo-Technicznego na potrzeby realizacji projektu pn. „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna”.

Szczegóły Projektu:

  • głównym celem Projektu jest usprawnienie pasażerskich połączeń kolejowych na styku województw łódzkiego i świętokrzyskiego w szczególności zapewnienie połączenia Kielc (miasta wojewódzkiego) z Tomaszowem Mazowieckim (miastem powyżej 10 tys. mieszkańców);
  • zakres Projektu zgłoszonego do Programu Kolej + obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej (budowlanej) wraz z niezbędnymi pozwoleniami dla linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – granica województw – Wąsocz Konecki – Skarżysko Kamienna;
  • Partnerzy zadeklarowali, że po zakończeniu Projektu uruchomione zostaną 4 pary połączeń z Tomaszowa Maz. do Kielc. Do realizacji połączeń wykorzystywany będzie prawdopodobnie tabor hybrydowy, który obecnie pozostaje w dyspozycji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o.

 

Finansowanie Projektu:

  • Wartość Projektu (zgłoszonego do Programu Kolej +) to ok. 36,42 mln PLN nettow tym wkład własny w wysokości min. 15% przypadający dla Województwa Łódzkiego wynosi ok. 2,53 mln PLN netto,
  • Całkowita wartość projektu wynikająca z opracowanej dokumentacji 909,89 mln PLN w tym zakres prac na terenie woj. łódzkiego to ok. 421,12 mln PLN (wariant nie zakłada elektryfikacji linii i poprawy przepustowości),
  • Wariant Projektu który zakładał dodatkowo elektryfikację linii podnosił jego wartość do kwoty 1 228,36 mln PLN (+ ~35%),
  • Finansowanie dokumentacji dla odcinka Opoczno - Wąsocz Konecki wraz z budową łącznicy pomiędzy linią kolejową nr 25 (Opoczno) a linią kolejową nr 4 (CMK), który początkowo był uwzględniany w ramach dokumentacji dla Programu Kolej + zostaje z niego wyłączona i będzie sfinansowany w całości przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.