Łódzkie ma pomysł - 50 tysięcy złotych dla twórcy gry i 30 tys. zł dla wyTwórców

środa, 17 września 2014
Najlepszym projektem w konkursie „Łódzkie ma pomysł” uznano grę planszową. Jej twórca Michał Borowiak na realizację projektu otrzymał z rąk marszałka Witolda Stępnia nagrodę w wysokości 50 tys. złotych. Ku zaskoczeniu wszystkich przyznano jeszcze dodatkową nagrodę specjalną w wysokości 30 tys. zł magazynowi ludzi konstruktywnych „wyTwórcy”.
 
Do konkursu „Łódzkie ma pomysł” zgłoszono 181 pomysłów na to, jak uprzyjemnić życie w regionie. Internauci oddali ponad 30 tysięcy głosów, jednak o tym kto zwycięży ostatecznie zdecydowało jury wybierając wśród czterech finalistów.
Autorem zwycięskiego projektu, czyli gry "Łódzkie Odkryj!" został Michał Borowiak. Dwujęzyczna gra planszowa oparta na mechanizmach gier Monopoly, Cashflow oraz Milionerzy ma w ciekawy sposób zachęcać młodych mieszkańców regionu do poznania jego walorów.
- Na planszy będzie pięćdziesiąt sześć atrakcji z województwa łódzkiego. Po dwie z każdego powiatu i osiem wojewódzkich. Gracze poruszają się pionkami, postaciami historycznymi. Jeżeli ktoś pierwszy raz stanie na danej atrakcji to może ją wykupić. Jeżeli ktoś inny będzie go odwiedzał to płaci mu bilet wstępu - opowiada Michał Borowiak. - Bardzo dziękuję za uznanie. Mam nadzieję, że dzięki temu projektowi nauka historii regionu będzie przyjemnością. Zwycięzca konkursu "Łódzkie ma pomysł" otrzymał 50 tysięcy złotych na realizację projektu.
Dwóch członków jury – marszałek Witold Stępień oraz prezes Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego - zdecydowali o ufundowaniu jeszcze jednej nagrody - nagrody specjalnej w wysokości 30 tys. zł. Przyznano ją Pawłowi Soroczyńskiemu za magazyn ludzi konstruktywnych „wyTwórcy”. To internetowa baza wiedzy projektów, instruktaży stworzonych i rozwijanych przez internetową społeczność oraz pismo, w którym pojawią się artykuły opisujące wybrane zagadnienia. Ten właśnie projekt wygrał w głosowaniu internautów.
Podczas wtorkowej gali zaprezentowano jeszcze dwa finałowe projekty. Marcin Matusiak chciał umilać podróż podróżującym komunikacją miejską w Łodzi. Z głośników pojazdów MPK płynąć miały wiadomości z kraju i ze świata, propozycje na spędzenie wolnych dni, a projekt zatytułował - "Łódzki Audiobus - pokochaj komunikację miejską!". Start na łódzkim rynku pracy młodym ludziom zaproponował w swoim projekcie "Wybieram Łódzkie! Platforma rozwoju młodych ludzi" Martin Roszyk. Miała w tym pomóc platforma internetowa, na której młodzi ludzie będą mogli prezentować swoje talenty, usługi i produkty, korzystając z banku czasu, ofert pracy i sklepu internetowego.

„Łódzkie ma pomysł” to kampania realizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, a współfinansowana przez Unię Europejską. Przez dwa miesiące w całym regionie podczas specjalnych eventów zbierane były pomysły, które mają zmienić życie mieszkańców naszego regionu. Projekty zgłaszane były też na specjalną platformę internetową, na której internauci mogli oddawać swoje głosy.
- Udało nam się wzmocnić zaangażowanie mieszkańców w życie regionu. Dzięki temu ludzie związani z Łódzkiem stają się jednocześnie ambasadorami województwa, polecają je, budują pozytywny wizerunek region – podkreśla Witold Stępień, marszałek województwa.