Jest za co budować markę

piątek, 12 lipca 2013
Jest za co budować markę Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, ogłosił wczoraj projekty promujące region, które otrzymają dofinansowanie unijne. W konferencji uczestniczyli również przedstawiciele samorządów, które otrzymają wsparcie: prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, wójt Buczku Bronisław Węglewski i prezes Term Uniejów Marcin Pamfil.
W sumie do dofinansowania zakwalifikowanych zostało 21 wydarzeń, a kolejnych 29 jest na liście rezerwowej. To te, które przeszły ocenę formalną, ale uzyskały mniej punktów podczas oceny merytorycznej.
- Jestem bardzo zadowolony, że konkurs cieszył się tak dużym zainteresowaniem. To znaczy, że świadomość konieczności budowania marki regionu rośnie - mówił marszałek Stępień.
Całkowita wartość projektów wyłonionych do dofinansowania wynosi 41,4 mln zł, natomiast wysokość dofinansowania - 32,1 mln.
Wśród wyłonionych do dofinansowania są projekty złożone przez miasto Łódź. To m.in.: „Łódzkie Przyjazne Filmowcom”, promocja Łodzi gospodarczej czy Turystyka biznesowa jako markowy produkt turystyczny miasta.
Dofinansowanie na projekt przewidujące promocję marki otrzyma także Województwo Łódzkie. Wsparcie zostanie przekazane m.in. na nową promocję marki regionu „Promuje Łódzkie”.
Pieniądze trafią również m.in. do: Łowicza na wdrożenie i promocja marki regionalnej miasta; Uniejowa na budowę promocji marki Term; buczkowskiej truskawki jako marki województwa łódzkiego; siatkarzy PGE Skry Bełchatów - „sportowej perły województwa łódzkiego”.
Pełna lista projektów znajduje się na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy: www.cop.lodzkie.pl.
(jg)